Ale bylo, měli jsme "kauzu" křehčeného masa, a nebylo to pro dodavatele a prodejce masa nic lichotivého. Pod tlakem spotřebitelských organizací za vydatné pomoci médií o křehčené maso dnes nezavadíte.
Ale proč téma neuchopit a neoživit v jiném sektoru potravin? Proč neznejistit spotřebitele dalším "tématem"? (Je to přeci - "vrchol okrádání", jak bylo varování na internetu provázeno; bojujeme přeci za spotřebitele! (kdo vlastně?))
Tato varující informace byla šířena prostřednictvím blogu p. Kňavy, kde je dosud (srpen 2016) vystavena Zde.
Rekapitulace není jednoduchá. Pro spotřebitele, kterého se Sdružení českých spotřebitelů snaží povzbuzovat (úmyslně neříkáme "vychovávat"), je text plný tolika nesmyslů, že by mohl vzbudit podezření z tendenčnosti. Ale znáte to. Není šprochu ... V leckom z nás zůstane podezření.
Naštěstí Státní zemědělská a potravinářská inspekce reagovala pružně s pregnantním vyjádřením:
Zmiňovaný emulgátor (E 384 Citronan isopropylnatý) je používán v rostlinných olejích a margarínech, jeho účelem je zabraňovat žluknutí, jeho použití je však v České republice zakázáno. Tato látka je rozpouštěna v tucích a její použití v ovoci by nemělo žádný smysl. Podobně není jasný ani způsob, jak by bylo možné takové množství vody do ovoce vložit, navázat a udržet.
Inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce se s podobnou etiketou v tržní síti nesetkali. Etiketa v této podobě koluje pouze po sociálních sítích a jeví se jako počítačově upravená. Domníváme se proto, že se v tomto případě jedná o poplašnou zprávu, jejímž cílem je vyvolat zmatek.
Chytrému napověz.
Mottem Sdružení českých spotřebitelů je "Jen poučený spotřebitel se může účinně bránit". Naším příštím poučením bude - vyhýbejte se blogu pana Ondry Kňavy, pokud ovšem nemáte zvláštní smysl pro humor a nechcete se tedy pobavit.